בעקבות הספר: הזחל הרעב

כשהקורונה הגיעה בגן של ניבי “למדו” את הספר הזחל הרעב.
הקלאסיקה הזו שאין ילד כמעט שלא מכיר של הזחל עם התקף הרעב ההיסטרי שזולל בטירוף (מזכיר לי אותי בימים מסוימים 😉 ) מחביא בתוכו המון תוכן אפשרי ומעשיר לקטנטנים.

אז מה יהיה לנו פה היום:
בהתחלה התלבטתי על הנושא הזה כי על פניו הוא נשמע שכולו לקטנטנים ומה כבר אפשר לעשות, אבל האמת מיום ליום אני רואה שככל הם מבינים יותר יש להם יות רעיניין בספר והוא תורם המון להתפתחות שלהם.

יצירה:

הזחל הירקרק עם הראש האדום הוא יצור ממש מזוהה ויש המון דרכים ליצור אותו ולקחת אותו איתנו אל יתר הפעילויות.
במקרה הזה הכנו את הזחל עם תבנית ביצים שחתכתי לאורכה,
צבעי גואש,
עיניים
ומנקי מקטרות ששימשו את המחושים.

בצביעה והאיור נתתי לניבי לעשות איך שהיא רוצה בלי להתעקש על הצבעים שהיא בוחרת.
חלק מהפעילות והלמידה זה התנסות בחומרים חדשים, תחושות, מרקמים.
אז ציידו היטב את הילדים עם סינר גדול או ניילון (עטפו את כל הבית בערך) וצאו לדרך.
מודה שגם אני נהנתי.

אם גואש פחות בשבילך

זחל מגזרי נייר.
ממש ככה. זוכרות את השרשראות של חג הסוכות שהיינו מכינות בילדותנו? אז כזה!

רצועות נייר שחתכתי מדפי A4,
מהדק,
ראש מתוק,
מעט דבק,
והיא לא עזבה אותו יום שלם.

פעילות בעקבות הסיפור

הזחל שלנו אוכל וזולל ובספר כמו שכתבתי בהתחלה יש המון מה ללמוד.
בפעילות הבאה אנחנו סופרים, לומדים להכיר מוצרי מזון שונים, עובדים על הסדר וההיררכיה כמו בסיפור ואפילו מעט מוטוריקה עדינה בה הזחל “זולל וזוחל” דרך כל מוצרי המזון הללו.
אם רוצים לרכוש קיט להדפסה של כל האלמנטים תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, אם אתן סבלניות ורוצות תוכלו כמובן לצייר ולהפוך את ההכנה של הפעילות לפעילות בפני עצמה.

זה כיף ומעשיר ואל תשכחו לתת לילדים לקחת חלק פעיל.
המטרה ליצור חור בכל האלמנטים ושהילדים ישחילו את הזחל בתוך כל פריט מזון. דברו על הצבעים, על השוני בין הפירות והירקות, כמויות, ימות השבוע ואם ממש רוצים אפשר לדבר על חשיבות של אוכל בריא ומזין (בכל זאת בסוף כאבה לו הבטן) ועוד..


גלגל החיים

לזחל יש גלגל חיים מפעים ומיוחד וה

שיעור על התהליך ועל “מה בא לפני מה” הם היגיון בריא שאפשר להטמיע אצל הילדים שלנו ולעודד אותם לחשוב עם ההיגיון הזה.
אחד מהרעיונות הכי שכיחים ברשת זה גלגל החיים: התהליך שבו זחל קטן נהפך לפרפר יפיפה.
אפשר ליצור אותו מנייר כמו שאני עשיתי, מאיור, פלסטלינה, בצק, או כל דרך שעולה לראשכן היצירתי.
המטרה, לשים את החצים ואז ביניהם לדבר עם הילדים את התהליך בסיפור ולתת לבם למלא את התמונה הנכונה בכל מקום.
נשמע פשוט אבל בגיל הרך זה לא מובן מאילו.

להאכיל את הזחל

הפעילות הבאה יכולה להיעשות גם עם ממש פיצפונים וגם עם גדולים יותר, שכבר מבינים ומדברים מעט.
על גביי ארגז קרטון יצרתי זחל “גדול” יחסית שיצרתי לו חור בבטן.
את כל האלמנטים בסיפור הדפסתי על פי הכמויות שלהם (ניתן לרכוש את הערכה ממש כאן בקישור הזה– אפשר לגזור לפי הצורה או בהתאם לסימון הקוביות שיצרתי על גביי הקבצים וככה לחסוך זמן)

לקטנטנים: לקרוא את הסיפור ולתת להם כל פעם את הפריט המדויק בהתאם לסיפור שייגשו וישחילו בחור הבטן ויאכילו את הזחל.

לגדולים יותר: לספור יחד, ללכת לפי סדר הסיפור, לתת להם להוציא בעצמם את הפרי/ירק/ פריט המזון הנכון מהערמה ולהשחיל אל בטנו של הזחל.

בואו נגיד שהיא מסתובבת עם הארגז הזה לכל מקום בבית אז.. כנראה שזו היתה בסה”כ אחלה פעילות 🙂

יצירה עם עלים

מתוך עולם התוכן של הזחל אספנו את העלים בסיבוב קטן בשכונה מצאנו המון עלים (לא יבשים) שנפלו מהעצים ואספנו אותם.
מעבר לפעילות הזו בקישור הזה שהיא מקסימה והיא עולם ומלואו את העלים הטריים אפשר לשים מתחת לניירות ולעבור עליהם עם צבעי פנדה/ פסטל בעדינות.

התוצאה שמתקבלת מקסימה והילדים כל כך מתרגשים ממנה שזה מהווה תעסוקה מגניבה ויצירתית .
לגדולים יותר- צרו את העלים ולאחר מכן הפכו את האיור למשהו אחר באמצעות תוספות על גביי הציור. הפכו את העלה למשהו אחר, לחיה, לפריט דומם, ממש כמו במשחקים של פעם שצריך להמשיך את הציור, תנו לדמיון שלהם לפעול, תנו למוטוריקה ולחיבור בין הדמיון והיד לעבוד) אל תתקנו, אל תגידו שזה כן/לא הגיוני, אל תגידו אם זה דומה או לא, אם זה יפה או לא… כל מה שבראש שלהם הוא לגיטימי.
לבסוף תלו את הציורים, תנו להם כבוד, אל תזרקו ישר לפח. זה חשוב.

מקווה שזה עזר לכם להעביר כמה שעות טובות ובנעימים. היכנסו לקבוצת הפייסבוק ושתפו אותי במה שהכנתן ובתוצרים המהממים ותראו רעיונות נוספים שלא נמצאים בפוסט. עוד פרסומים ואת העשייה בבית שלנו תוכלו לראות בסטורי שלי.

עוד הצצה באינסטגרם שלי בקישור הזה ובאינסטגרם של הסטודיו
וכמובן לא לשכוח לתייג אם אתן מעלות תמונות @reut_bnm@my_paper_wish.
מחכה לראות 😍

שתפו:

עוד פוסטים

יום פעילות להכרות אותיות ומספרים

והיום קצת העשרה.הפעילות של היום מתאימה בעיקר לגילאי 3-6 ואני אתחיל מהסוף: המטרה היא לא ללמוד. הפעילות היום היא לא להושיב את הילדים וללמודאלא לשחק,

משחק ילדים- יום פעילות להכנת משחקים

היום נפעיל את היצירתיות ואת הרוח המשחקיתוניצור לעצמנו את המשחקים שלנו.נכון, בהחלט אפשר לקנות משחקים במחירים אפילו דיי נוחים אבלאנחנו רוצות לעודד חשיבה יצירתית ולהראות

עולמם הקסום של חדי הקרן

בפעילות היום נעסוק בחיה הכי מתוקה קסומה ומיוחדת:חד הקרן (אפשר לקרוא להם חיה?!) אז מה יהיה כאן היום? זה הזמן לשלוף את הקרן,הנצנציםהקסםוהעננים ו… לצאת

רוצה להיות מעודכנת בכל החידושים, המבצעים, הרעיונות היצירתיים וההדרכות למיתוג אירועים?

מלאי את הטופס והירשמי לכל העדכונים